Programowanie z Minecraft (Master)


Bezpłatne zajęcia pokazowe Programowanie z Minecraft (Master)

Nauka programowania w świecie Minecraft pod okiem doświadczonych instruktorów.

Po ukończeniu kursu uczniowie:

Potrafią zrealizować oryginalny projekt zmiany świata w Minecraft poprzez kodowanie

Stosują współrzędne podczas kodowania, grając w Minecraft

Używają zmiennych podczas kodowania

Tworzą instrukcje warunkowe „if then” oraz „if then else”

Rozumieją wagę funkcji w kodowaniu

Identyfikują elementy, które rozróżniają ludzi od maszyn w AI

Opis kursu

Treść kursu bazuje na platformie Minecraft: Education Edition. Uczniowie poznają pojęcia informatyczne i nabierają umiejętności programistycznych. Najpierw uczniowie uczą się programowania blokowego w Microsoft MakeCode. Potem tworzą światy Minecraft przy pomocy kodowania z wykorzystaniem zdarzeń i stosują względną pozycję gracza oraz bezwzlędną pozycję świata ze współrzędnymi i zmiennymi. Uczniowie oceniają kod w celu zidentyfikowania problemów, takich jak niekończące się pętle, i debugują kod zawierający instrukcje warunkowe, funkcje i macierze. Poznają i rozumieją znaczenie sztucznej inteligencji i omawiają niektóre z obaw i zagadnień etycznych związanych z AI. Stosują też AI podczas kodowania swojego bohatera, żeby zachowywał się inteligentnie. Na koniec uczniowie demonstrują zdobyte umiejętności programistyczne przy realizacji własnego projektu.

Rozwiń
Zapisy już wkrótce

Zostaw swój adres e-mail, a powiadomimy Cię o ich rozpoczęciu.

Podaj adres e-mail

Terminy

loadingTrwa pobieranie dostępnych terminów

Twoje dziecko chodzi do szkoły na popołudniową zmianę? Skorzystaj z opcji porannych zajęć! Termin dopasujemy do planu lekcji Twojego dziecka i jego przyjaciół. Napisz do nas, aby dowiedzieć się więcej.

Szczegóły

Wymagania
Podstawowa znajomość języka angielskiego

Czas trwania kursu
30 spotkań po 60 minut

Grupa wiekowa
9–10 lat

Wielkość grupy
maksymalnie 12 uczestników

Język wykładowy
angielski

Rodzice o nas

O nas

Kids Coder Lab jest niepubliczną placówką oświatowo-wychowawczą wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych pod numerem 271701

Ministerstwo Edukacji Narodowej Rejestr Szkół i Placówek Oświatowych
Magda i John

Szkoła Kids Coder Lab powstała z inicjatywy Johna i Magdaleny Mulengów.

Założyliśmy Kids Coder Lab, żeby uczyć dzieci kodowania i dać im wiedzę oraz umiejętności, które mnożą ich perspektywy na przyszłość.

Poznaj nas lepiej

Środowisko nauki

Kursy są prowadzone zgodnie ze stosowaną przez Kids Coder Lab metodą blended learning: materiały kursowe online są łączone z ćwiczeniami bez komputera. Miejsce do nauki jest bezpieczne, stworzone z myślą o dzieciach. Uczniowie mają dostęp do materiałów edukacyjnych, żeby kontynuować naukę w domu, i mogą uzyskać pomoc od nauczyciela online.

Bezpłatne usługi dodatkowe

Uczestnicy tego kursu mogą skorzystać z bezpłatnej usługi odbioru w dwóch wariantach:

  • Odbiór dla uczniów chodzących do szkoły w okolicy naszej siedziby na Wilanowie. Odbieramy dzieci ze szkoły i przyprowadzamy je do nas na zajęcia. Po lekcji programowania odprowadzamy dzieci do szkoły.
  • Odbiór dla uczniów chodzących do jednej ze Szkół Partnerskich. Odbieramy dzieci z sali lekcyjnych i prowadzimy je do pracowni komputerowej, w której odbywają się zajęcia Kids Coder Lab. Po lekcji programowania odprowadzamy uczniów z powrotem do klas.

Najczęstsze pytania

W Kids Coder Lab uczymy programowania, korzystając z edukacyjnej wersji gry – Minecraft: Education Edition. W ofercie mamy również zajęcia z programowania modów, podczas których dzieci uczą się tworzenia własnych obiektów, modyfikacji i dodatków do klasycznej wersji gry.

Programowanie początkowo odbywa się głównie blokowo (przy pomocy języka wizualnego), ale zagadnienia rozwiązywane przez dzieci przypominają rzeczywiste problemy programistyczne. Zaczynamy od prostych instrukcji np. zaprogramowania agenta, by poruszał się po określonej ścieżce. Algorytm taki możemy poszerzyć o instrukcje warunkowe, które sprawią, że określone działania będą uzależnione od zaistnienia pewnych okoliczności w grze. Do wdrożenia instrukcji uczniowie używają struktur języka podobnych do prawdziwego języka programowania. Poznają konstrukty i abstrakcyjne pojęcia programistyczne i uczą się określonego sposobu myślenia. Na przełączenie się w tryb tekstowy i programowanie bezpośrednio w języku Python i JavaScript pozwala konstruktor kodu (Code Builder). Wykorzystujemy go na zajęciach w grupach zaawansowanych, w trakcie których uczniowie oswajają się z wyglądem rzeczywistego kodu i sami wychwytują zależności i instrukcje odpowiadające za poszczególne działania.

Zadania uczniów w grze polegają na rozwiązywaniu problemów z wykorzystaniem podstawowych zasad programowania. Zaczynamy od prostych rzeczy np. zaprogramowania przejścia przez labirynt, otworzenia bramy czy programowania agentów. W wersji edukacyjnej dostępna jest nawet tablica pierwiastków, dzięki której można programować złożone reakcje chemiczne. Bardziej zaawansowane zadania to budowa dróg z wykorzystaniem współrzędnych świata, budowa sieci kolejowej lub metra czy też budowa miasta w chmurach. Kiedyś jedna z naszych grup postanowiła zbudować Akropol. W takich projektach uczniowie wspólnie z nauczycielami zastanawiają się, jak podejść do skomplikowanego wyzwania, po czym dzielą się zadaniami i każdy odpowiada za inny fragment budowli. Zbudowanie czegoś krok po kroku, a czasem nawet blok po bloku, wymaga dobrego planu konstrukcji. By zbudować tak złożony budynek, uczniowie muszą nauczyć się prawidłowo wyznaczać współrzędne ścian oraz współpracować ze sobą na każdym etapie.

Ponieważ pracujemy na narzędziu znanym dzieciom – większość z naszych uczniów już wcześniej grała w Minecraft – dzieci czują się pewnie, chętnie poznają nowe rzeczy i poszerzają wiedzę. Nie boją się eksperymentować i zadawać pytań. W czasie zajęć widać ich zapał i entuzjazm. Chętnie wykonują zadania, są zaangażowane, same proponują tematy lekcji. Na naszych kursach, oprócz programowania, uczymy, jak szukać rozwiązania złożonych problemów. Uświadamiamy dzieciom, że w programowaniu rzadko coś wychodzi za pierwszym razem. Pokazujemy, że popełnianie błędów i szukanie rozwiązania jest naturalnym elementem procesu nauki. Dbamy o to, by atmosfera na zajęciach była przyjazna i sprzyjała działaniu. Przełamujemy w dzieciach strach przed popełnieniem błędu i zadawaniem pytań. W myśl zasady „Nie myli się ten, kto nic nie robi” zachęcamy uczniów do samodzielnych prób poszukiwania rozwiązania i tłumaczymy, że czasem, aby osiągnąć zamierzony cel, należy próbować wiele razy.

Zajęcia z programowania z Minecraft pozwalają połączyć zamiłowanie do gry z nauką. Dzieci rozwijają dzięki temu wiele umiejętności, nie tylko technicznych:

  • poznają podstawy programowania i algorytmów
  • w zależności od stopnia zaawansowania poznają środowisko programistyczne Minecraft blokowo lub tekstowo
  • budują proste procedury, np. do sterowania agentem
  • tworzą funkcje i wykorzystują w nich różne zmienne
  • pracując nad odwzorowaniem konstrukcji i wykorzystując trójwymiarowy układ współrzędnych, rozwijają również wyobraźnię przestrzenną i umiejętność planowania
  • dowiadują się, jak dobierać odpowiednie narzędzia do zakładanych celów i jak rozłożyć dane zagadnienie na mniejsze kroki
  • uczą się działać w grupie, planować i dzielić zadania oraz pracować na rzecz społeczności
  • rozwijają kompetencje społeczne i poczucie odpowiedzialności za grupę

Programowanie wcale nie jest takie trudne jak nam dorosłym się wydaje. Żeby nauczyć się podstaw nie trzeba mieć szczególnych predyspozycji. Wystarczy zamiłowanie do rozwiązywania łamigłówek i chęć poznawania nowych rzeczy. W trakcie kursu dokładnie tłumaczymy wszystkie zagadnienia. Pracujemy też nad umiejętnością formułowania myśli przez dzieci.

Młodsze dzieci czasem rozwiązują zadania wolniej, ale nie mają problemu ze zrozumieniem ich celu. Podchodzą do nauki programowania z niezwykle otwartym umysłem, nie mają żadnych uprzedzeń i odważnie sięgają nawet po zadania wykraczające poza ich poziom. Co więcej, programowanie za pomocą bloków sprawia, że dzieci często traktują je bardziej jako kolejny element gry niż naukę.

Starsze dzieci, które zdążyły już nabrać przekonania o trudności programowania, mają dużo większy problem z przełamaniem początkowej bariery. Od umiejętności czy predyspozycji ważniejsze jest więc dobre nastawienie.

Obalamy również stereotypy, że kierunki techniczne, w tym programowanie, są tylko dla chłopców. Na naszych zajęciach świetnie odnajdują się zarówno chłopcy, jak i dziewczynki.

Wszystkie pytania

Dlaczego kodowanie dla dzieci?

Nowy język

Nowy język

Kodowanie przypomina naukę nowego języka. Dzieci zaczynają naukę programowania z wykorzystaniem gier komputerowych, wizualnych języków programowania i rzeczywistych języków skryptowych. Z czasem biorą na warsztat zaawansowane operacje matematyczne stojące za programowaniem.

Niepowtarzalna szansa

Niepowtarzalna szansa

Umiejętność kodowania przyswojona w młodym wieku otworzy przed dziećmi szeroki wachlarz możliwości i będzie stanowić ich mocny atut w przyszłości. Przy okazji pobudzi ich kreatywność i poszerzy perspektywę.

Kreatywna ekspresja

Kreatywna ekspresja

Na zajęciach dzieci płynnie przechodzą od zwykłej interakcji z technologią do tworzenia technologii pozwalającej na kreatywne, wielowymiarowe wyrażanie samych siebie.

Rozwój kluczowych umiejętności

Rozwój kluczowych umiejętności

Kodowanie rozwija u dzieci umiejętności matematyczne i analityczne, w tym komunikację logiczną i myślenie krytyczne, a to z kolei pozytywnie wpływa na umiejętność pisania.

Wytrwałość i cierpliwość

Wytrwałość i cierpliwość

Stawiając czoła wcale niełatwym zadaniom i szukając programistycznych rozwiązań dla postawionych przed sobą problemów, dzieci uczą się wytrwałości, ćwiczą cierpliwość i budują pewność siebie.

Planowanie i organizacja

Planowanie i organizacja

Kodowanie uczy dzieci skupienia, dokładności, a także planowania i organizacji pracy. Bez tych umiejętności tworzenie bardziej złożonych linijek kodu byłoby niemożliwe.

Zapisy już wkrótce

Zostaw swój adres e-mail, a powiadomimy Cię o ich rozpoczęciu.

Podaj adres e-mail

Nasza oferta

pl Zapisz teraz Projektowanie aplikacji mobilnych

Projektowanie aplikacji mobilnych


10–12 lat stacjonarny roczny polski kurs dla początkujących
en Zapisz teraz Laboratorium Robloxa

Laboratorium Robloxa


10–12 lat stacjonarny roczny angielski kurs dla początkujących
pl Zapisz teraz Programowanie i robotyka

Programowanie i robotyka


6–7 lat stacjonarny roczny polski kurs dla początkujących
pl Zapisz teraz Robotyka i projektowanie gier

Robotyka i projektowanie gier


8–10 lat stacjonarny roczny polski kurs dla początkujących
Wszystkie kursy

Bądźmy w kontakcie

Subskrybuj nasz newsletter i bądź na bieżąco z nowościami w Kids Coder Lab.

Pole wymagane
Podaj poprawny adres e-mail
Wystąpił błąd