Programowanie online z Minecraft (Junior – część 1)


Bezpłatne zajęcia pokazowe Programowanie online z Minecraft (Junior – część 1)

Nauka programowania w świecie Minecraft pod okiem doświadczonych instruktorów.

Grupa wiekowa:

Po ukończeniu kursu uczniowie:

Używają kodu blokowego i JavaScript do zaprogramowania ruchu agenta i budowania obiektów

Znają podstawowe pojęcia programistyczne, takie jak funkcje, zmienne i pętle, i korzystają z nich

Łączą działania matematyczne z narzędziami do programowania, żeby zmienić świat w grze

Wiedzą, że podczas kodowania ten sam rezultat można uzyskać na różne sposoby

Potrafią zaplanować wykorzystanie wielu technik kodowania, żeby urzeczywistnić swój projekt

Potrafią kodować blokowo w Microsoft MakeCode i zmieniać świat Minecraft przy pomocy kodu

Znają pojęcie zdarzeń i wiedzą, jak zdarzenia uruchamiają kod w świecie gry

Znają różnicę między względnymi a bezwzględnymi współrzędnymi i potrafią wyznaczyć z ich pomocą swoje położenie oraz położenie innych obiektów

Wiedzą, czym są zmienne i jak zastosować je w kodowanych rozwiązaniach

Tworzą instrukcje warunkowe „if then” oraz „if then else” i potrafią z ich pomocą debugować wadliwy kod

Rozumieją, czym jest sztuczna inteligencja, potrafią wskazać różnice w inteligentnym zachowaniu ludzi i maszyn, omawiają kwestie etyczne związane z AI

Opis kursu

Kurs prowadzony jest na platformie Minecraft: Education Edition. Uczniowie programują ruchy agenta – osobistego robota, który słucha ich poleceń i buduje obiekty w świecie Minecraft: drogi, budynki, parki, zoo, farmy wiatrowe. Wszystkie polecenia uczniowie wydają w formie kodu. W trakcie kursu stopniowo uczą się coraz bardziej zaawansowanych technik kodowania i urzeczywistniają coraz śmielsze pomysły.

Kurs prowadzony jest na platformie Minecraft: Education Edition. Uczniowie najpierw uczą się programowania blokowego z Microsoft MakeCode. Potem uczą się nawigowania przy pomocy współrzędnych i poznają sukcesywnie nowe pojęcia programistyczne, takie jak zdarzenia i zmienne, które stosują do budowania świata w Minecraft. Dowiadują się również, jak trafnie zdiagnozować zaawansowany kod – z takimi elementami jak instrukcje warunkowe, funkcje i macierze – i go naprawić. Oprócz programowania eksplorują też obszar sztucznej inteligencji (AI). Omawiają niektóre z zagadnień etycznych związanych z AI i zastanawiają się, jak zakodować swojego agenta, żeby zachowywał się inteligentnie. Na koniec kursu uczniowie wykonują własne projekty, w których pokazują zdobyte umiejętności programistyczne.

Rozwiń

Czas do końca zapisów:

Terminy

JUNIOR (klasy 2–4)
poniedziałki, 16:00–17:30
Start: 2 listopada

MASTER (klasy 4–6)
poniedziałki, 18.00–19.30
Start: 2 listopada


Szczegóły

Wymagania
Podstawowa znajomość języka polskiego

Czas trwania kursu
8 spotkań, każde spotkanie trwa 90 minut

Grupa wiekowa
JUNIOR (klasy 2–4)MASTER (klasy 4–6)

Wielkość grupy
maksymalnie 8 uczestników

Dla kogo jest ten kurs?
Zapraszamy zarówno uczniów ze znajomością gry Minecraft, jak i uczniów bez znajomości tej gry


Opłaty

Cena
530 zł (płatność jednorazowa)

Zniżki
5% za zapis rodzeństwa

Bezpłatne zajęcia pokazowe
Pierwsze zajęcia kursu są bezpłatne. Możesz zapisać na nie dziecko bez żadnych zobowiązań. Decyzję o kontynuacji nauki podejmij po ich zakończeniu.

Rodzice o nas

O nas

Kids Coder Lab jest niepubliczną placówką oświatowo-wychowawczą wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych pod numerem 271701

Ministerstwo Edukacji Narodowej Rejestr Szkół i Placówek Oświatowych
Magda i John

Szkoła Kids Coder Lab powstała z inicjatywy Johna i Magdaleny Mulengów.

Założyliśmy Kids Coder Lab, żeby uczyć dzieci kodowania i dać im wiedzę oraz umiejętności, które mnożą ich perspektywy na przyszłość.

Poznaj nas lepiej

Czym jest kurs Minecraft online?

Kurs prowadzony jest na platformie Minecraft: Education Edition. Uczniowie programują ruchy agenta – osobistego robota, który słucha ich poleceń i buduje obiekty w świecie Minecraft, takie jak drogi, budynki, parki, zoo, farmy wiatrowe. Wszystkie polecenia wydawane są w formie kodu. W trakcie kursu uczniowie stopniowo uczą się coraz bardziej zaawansowanych technik kodowania i urzeczywistniają coraz śmielsze pomysły.

Jak wygląda kurs online?

Zajęcia online
Zajęcia online

Zdjęcia: widok z zajęć Minecraft online

Nasze zajęcia online to zaplanowane zgodnie z grafikiem interakcje na żywo pomiędzy nauczycielem i grupą uczniów. W komunikacji z uczniami nauczyciele używają głosu (mikrofon), obrazu na żywo (kamera), czatu oraz funkcji udostępniania ekranu. Uczniowie realizują zadania i projekty grupowe we wspólnym wirtualnym świecie Minecraft. Uczniowie otrzymają od nas dedykowaną licencję na Minecraft: Education Edition. W trakcie kursu mogą jej używać również w czasie wolnym między zajęciami.

Wymagania techniczne

  • Dostęp do internetu
  • Komputer stacjonalny lub laptop (tablety i smartfony nie są zalecane)
  • Mikrofon i głośnik (np. słuchawki z mikrofonem)
  • Zainstalowany program Microsoft Teams (dane do logowania zostaną udostępnione)
  • Zainstalowany program Minecraft: Education Edition (dane do logowania zostaną udostępnione)

Najczęstsze pytania

W Kids Coder Lab uczymy programowania, korzystając z edukacyjnej wersji gry – Minecraft: Education Edition. W ofercie mamy również zajęcia z programowania modów, podczas których dzieci uczą się tworzenia własnych obiektów, modyfikacji i dodatków do klasycznej wersji gry.

Programowanie początkowo odbywa się głównie blokowo (przy pomocy języka wizualnego), ale zagadnienia rozwiązywane przez dzieci przypominają rzeczywiste problemy programistyczne. Zaczynamy od prostych instrukcji np. zaprogramowania agenta, by poruszał się po określonej ścieżce. Algorytm taki możemy poszerzyć o instrukcje warunkowe, które sprawią, że określone działania będą uzależnione od zaistnienia pewnych okoliczności w grze. Do wdrożenia instrukcji uczniowie używają struktur języka podobnych do prawdziwego języka programowania. Poznają konstrukty i abstrakcyjne pojęcia programistyczne i uczą się określonego sposobu myślenia. Na przełączenie się w tryb tekstowy i programowanie bezpośrednio w języku Python i JavaScript pozwala konstruktor kodu (Code Builder). Wykorzystujemy go na zajęciach w grupach zaawansowanych, w trakcie których uczniowie oswajają się z wyglądem rzeczywistego kodu i sami wychwytują zależności i instrukcje odpowiadające za poszczególne działania.

Zadania uczniów w grze polegają na rozwiązywaniu problemów z wykorzystaniem podstawowych zasad programowania. Zaczynamy od prostych rzeczy np. zaprogramowania przejścia przez labirynt, otworzenia bramy czy programowania agentów. W wersji edukacyjnej dostępna jest nawet tablica pierwiastków, dzięki której można programować złożone reakcje chemiczne. Bardziej zaawansowane zadania to budowa dróg z wykorzystaniem współrzędnych świata, budowa sieci kolejowej lub metra czy też budowa miasta w chmurach. Kiedyś jedna z naszych grup postanowiła zbudować Akropol. W takich projektach uczniowie wspólnie z nauczycielami zastanawiają się, jak podejść do skomplikowanego wyzwania, po czym dzielą się zadaniami i każdy odpowiada za inny fragment budowli. Zbudowanie czegoś krok po kroku, a czasem nawet blok po bloku, wymaga dobrego planu konstrukcji. By zbudować tak złożony budynek, uczniowie muszą nauczyć się prawidłowo wyznaczać współrzędne ścian oraz współpracować ze sobą na każdym etapie.

Ponieważ pracujemy na narzędziu znanym dzieciom – większość z naszych uczniów już wcześniej grała w Minecraft – dzieci czują się pewnie, chętnie poznają nowe rzeczy i poszerzają wiedzę. Nie boją się eksperymentować i zadawać pytań. W czasie zajęć widać ich zapał i entuzjazm. Chętnie wykonują zadania, są zaangażowane, same proponują tematy lekcji. Na naszych kursach, oprócz programowania, uczymy, jak szukać rozwiązania złożonych problemów. Uświadamiamy dzieciom, że w programowaniu rzadko coś wychodzi za pierwszym razem. Pokazujemy, że popełnianie błędów i szukanie rozwiązania jest naturalnym elementem procesu nauki. Dbamy o to, by atmosfera na zajęciach była przyjazna i sprzyjała działaniu. Przełamujemy w dzieciach strach przed popełnieniem błędu i zadawaniem pytań. W myśl zasady „Nie myli się ten, kto nic nie robi” zachęcamy uczniów do samodzielnych prób poszukiwania rozwiązania i tłumaczymy, że czasem, aby osiągnąć zamierzony cel, należy próbować wiele razy.

Zajęcia z programowania z Minecraft pozwalają połączyć zamiłowanie do gry z nauką. Dzieci rozwijają dzięki temu wiele umiejętności, nie tylko technicznych:

  • poznają podstawy programowania i algorytmów
  • w zależności od stopnia zaawansowania poznają środowisko programistyczne Minecraft blokowo lub tekstowo
  • budują proste procedury, np. do sterowania agentem
  • tworzą funkcje i wykorzystują w nich różne zmienne
  • pracując nad odwzorowaniem konstrukcji i wykorzystując trójwymiarowy układ współrzędnych, rozwijają również wyobraźnię przestrzenną i umiejętność planowania
  • dowiadują się, jak dobierać odpowiednie narzędzia do zakładanych celów i jak rozłożyć dane zagadnienie na mniejsze kroki
  • uczą się działać w grupie, planować i dzielić zadania oraz pracować na rzecz społeczności
  • rozwijają kompetencje społeczne i poczucie odpowiedzialności za grupę

Programowanie wcale nie jest takie trudne jak nam dorosłym się wydaje. Żeby nauczyć się podstaw nie trzeba mieć szczególnych predyspozycji. Wystarczy zamiłowanie do rozwiązywania łamigłówek i chęć poznawania nowych rzeczy. W trakcie kursu dokładnie tłumaczymy wszystkie zagadnienia. Pracujemy też nad umiejętnością formułowania myśli przez dzieci.

Młodsze dzieci czasem rozwiązują zadania wolniej, ale nie mają problemu ze zrozumieniem ich celu. Podchodzą do nauki programowania z niezwykle otwartym umysłem, nie mają żadnych uprzedzeń i odważnie sięgają nawet po zadania wykraczające poza ich poziom. Co więcej, programowanie za pomocą bloków sprawia, że dzieci często traktują je bardziej jako kolejny element gry niż naukę.

Starsze dzieci, które zdążyły już nabrać przekonania o trudności programowania, mają dużo większy problem z przełamaniem początkowej bariery. Od umiejętności czy predyspozycji ważniejsze jest więc dobre nastawienie.

Obalamy również stereotypy, że kierunki techniczne, w tym programowanie, są tylko dla chłopców. Na naszych zajęciach świetnie odnajdują się zarówno chłopcy, jak i dziewczynki.

Wszystkie pytania

Dlaczego kodowanie dla dzieci?

Nowy język

Nowy język

Kodowanie przypomina naukę nowego języka. Dzieci zaczynają naukę programowania z wykorzystaniem gier komputerowych, wizualnych języków programowania i rzeczywistych języków skryptowych. Z czasem biorą na warsztat zaawansowane operacje matematyczne stojące za programowaniem.

Niepowtarzalna szansa

Niepowtarzalna szansa

Umiejętność kodowania przyswojona w młodym wieku otworzy przed dziećmi szeroki wachlarz możliwości i będzie stanowić ich mocny atut w przyszłości. Przy okazji pobudzi ich kreatywność i poszerzy perspektywę.

Kreatywna ekspresja

Kreatywna ekspresja

Na zajęciach dzieci płynnie przechodzą od zwykłej interakcji z technologią do tworzenia technologii pozwalającej na kreatywne, wielowymiarowe wyrażanie samych siebie.

Rozwój kluczowych umiejętności

Rozwój kluczowych umiejętności

Kodowanie rozwija u dzieci umiejętności matematyczne i analityczne, w tym komunikację logiczną i myślenie krytyczne, a to z kolei pozytywnie wpływa na umiejętność pisania.

Wytrwałość i cierpliwość

Wytrwałość i cierpliwość

Stawiając czoła wcale niełatwym zadaniom i szukając programistycznych rozwiązań dla postawionych przed sobą problemów, dzieci uczą się wytrwałości, ćwiczą cierpliwość i budują pewność siebie.

Planowanie i organizacja

Planowanie i organizacja

Kodowanie uczy dzieci skupienia, dokładności, a także planowania i organizacji pracy. Bez tych umiejętności tworzenie bardziej złożonych linijek kodu byłoby niemożliwe.

Czas do końca zapisów:

530 zł
(płatność jednorazowa)
Bezpłatne zajęcia pokazowe
8 spotkań, każde spotkanie trwa 90 minut

530 zł
za 8 spotkań

Przejdź do zapisu

Nasza oferta

pl Zapisz teraz Wprowadzenie do tworzenia gier

Wprowadzenie do tworzenia gier


klasy 2–4 stacjonarny roczny polski
pl Zapisz teraz MIT App Inventor

MIT App Inventor


klasy 4–6 stacjonarny roczny polski
en Zapisz teraz Programowanie z Minecraft (mody)

Programowanie z Minecraft (mody)


klasy 3–5 stacjonarny roczny angielski
en Zapisz teraz Laboratorium apek z językiem Python

Laboratorium apek z językiem Python


klasy 6+ stacjonarny roczny angielski
Wszystkie kursy

Bądźmy w kontakcie

Subskrybuj nasz newsletter i bądź na bieżąco z nowościami w Kids Coder Lab.