
Bawimy się programując w Scratchu!
2022-03-24
Powstaje coraz więcej narzędzi ułatwiających wprowadzenie dzieci w świat programowania. Jednym z najbardziej rozbudowanych środowisk jest Scratch w którym można stworzyć wirtualne animacje, a nawet gry. Jest zupełnie bezpłatny i działa z poziomu przeglądarki na smartfonach, tabletach i komputerach.
Scratch to rozbudowane środowisko programowania, w którym ogranicza nas tylko wyobraźnia. Abyście w pełni mogli wykorzystać potencjał tego narzędzia i poznać jego możliwości przedstawiamy Wam książkę Bawimy się programując w Scratchu 3, którą objęliśmy patronatem medialnym.
Książka przeprowadza młodego programistę przez paletę możliwości jakie daje Scratch – od zapoznania z interfejsem, aż do instrukcji jak stworzyć skomplikowane gry wideo. Projekty te dają solidne podstawy, na których można się oprzeć przy tworzeniu własnych, oryginalnych programów. Skorzystanie z pomocy jaką jest ten podręcznik pozwoli na uniknięcie rozczarowania i zniechęcenia do programowania, za to wywoła ogrom satysfakcji z udanych projektów.
Dzięki książce dowiesz się jak stworzyć gry takie jak:
- w labiryncie – programuj i wydostań kota z labiryntu,
- linie tęczy – kolorowa animacja z wykorzystaniem osi współrzędnych,
- łowca asteroid – przygodowa gra w kosmosie,
- koszykówka – jak strzelać do kosza dzięki grawitacji,
- Brick Breaker – nowa wersja gry Breakout,
- gra platformowa zainspirowana SuperMario Bros.
Polecamy Wam tę książkę, ponieważ jest pomocą i inspiracją w tworzeniu wielu fantastycznych programów które powstają na naszych zajęciach. Książkę kupicie poprzez stronę wydawnictwa PWN: Bawimy się programując w Scratchu 3 - Al Sweigart (Książka) - Księgarnia PWN