„Programuj, gdzie chcesz!” – rekrutacja nauczycieli-testerów do projektu


„Programuj, gdzie chcesz!” – rekrutacja nauczycieli-testerów do projektu

„Programuj, gdzie chcesz!” – rekrutacja nauczycieli-testerów do projektu

2021-05-12

Innowacja edukacyjna realizowana we współpracy z Inkubatorem Innowacji Społecznych Edukacji Popojutrze 2.0. Więcej o programie Popojutrze 2.0 na stronie internetowej projektu.

Informacje o innowacji edukacyjnej

Kids Coder Lab to szkoła programowania dla dzieci i młodzieży w Warszawie prowadzona przez zespół pasjonatów. Uczymy programowania dzieci i młodzież, od zerówki do liceum. W codziennej pracy dostrzegamy, jak ogromne znaczenie ma kształtowanie zainteresowań programowaniem wśród najmłodszych dzieci w ramach ich pierwszych szkolnych doświadczeń. Te wczesnoszkolne zainteresowania – odpowiednio pielęgnowane – z czasem często rozwijają się w młodzieńcze pasje. Osobami, które mają olbrzymią szansę na kształtowanie zainteresowań edukacją informatyczną w tym okresie, są nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, a ich polem działania niekoniecznie musi być sala komputerowa! Innowacja opracowywana przez zespół Kids Coder Lab nazywa się „Programuj, gdzie chcesz!”. Celem głównym innowacji jest dostarczenie nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej inspirujących i uniwersalnych pomocy dydaktycznych do nauki programowania poza komputerem. Dzięki dostępowi do kompleksowej biblioteki narzędzi dydaktycznych nauczyciele mogą przekazywać uczniom nowe kompetencje w przyjemny i ciekawy sposób.

Kluczowym elementem budowania innowacji w ramach Popojutrze 2.0 jest proces testowania prototypów. Oznacza to, że materiał przygotowany przez zespół innowatorów jest przekazywany nauczycielom-testerom. Nauczyciele-testerzy przeprowadzają zajęcia ze swoimi uczniami, a potem dzielą się swoją informacją zwrotną z innowatorami. Aktualnie szukamy nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej – pierwszej i drugiej klasy – do testowania naszych materiałów dydaktycznych.

Pytania i odpowiedzi

Nasza innowacja – budowana wspólnie z Inkubatorem Innowacji Społecznych Edukacji Popojutrze 2.0 – jest tworzona według zasad Design Thinking. Design Thinking to podejście do tworzenia nowych produktów i usług w oparciu o głębokie zrozumienie problemów i potrzeb użytkowników. Przed przystąpieniem do tworzenia naszej innowacji przeprowadziliśmy wywiady z nauczycielami – potencjalnymi użytkownikami. Teraz, gdy nasze prace są na kolejnym etapie, wspólnie z przyszłymi użytkownikami chcemy testować prototypy. Zależy nam, żeby testować nasze pomysły w takim środowisku, w jakim nasz produkt będzie używany. Nasze materiały tworzymy z myślą o nauczycielach i chcemy adresować ich realne wyzwania w codziennej pracy z uczniami.

Nauczyciele-testerzy dostają od nas materiały do przeprowadzenia 9 godzin lekcyjnych (9 x 45 minut) zajęć z programowania poza ekranem ze swoją klasą. Zajęcia dydaktyczne realizujące testowane materiały należy przeprowadzić w terminie 7–18 czerwca (wymagania harmonogramu projektu).

Materiały dydaktyczne to scenariusze zajęć (do wydruku), materiały do pracy dla uczniów (do wydruku) oraz plany wynikowe. W ramach budowy innowacji powstaną też piosenki o nauce programowania – nauczyciele-testerzy będą też zaangażowani w proces ich powstawania.

Interesujesz się nauką programowania dla dzieci? Chcesz mieć czynny i żywy udział w tworzeniu materiałów dydaktycznych, z których docelowo będą mogli korzystać wszyscy nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej w Polsce? Masz energię i czas, żeby zaangażować się w projekt jeszcze przed zakończeniem tego roku szkolnego? Zgłoś się do nas! Czekamy na Twoją dobrą energię i świetne pomysły.

Tak, przewidujemy w projekcie wynagrodzenie dla nauczycieli-testerów. Szczegóły do uzgodnienia z koordynatorami projektu.

Prosimy o kontakt mailowy: ProgramujGdzieChcesz@kidscoderlab.edu.pl. Jeśli wraz ze zgłoszeniem możesz podesłać nam swoje CV albo kilka zdań na swój temat, będzie nam bardzo miło móc lepiej Cię poznać! Aktualnie zbieramy zgłoszenia. Ze zgłoszeń wybierzemy kilka osób, które zaprosimy do udziału w projekcie.

Nie wybrano Cię do udziału w projekcie? Nic nie szkodzi! Wszystkie innowacje rozwijane w ramach Inkubatora Innowacji Społecznych Edukacji Popojutrze 2.0 będą dostępne po zamknięciu projektu. Napisz do nas! Będziemy Cię informować o następnych etapach rozwoju naszej innowacji.

Nasza oferta

pl Już wkrótce Programowanie z Minecraft (Junior)

Programowanie z Minecraft (Junior)


klasy 2–4 stacjonarny roczny polski
en Już wkrótce Programowanie z Minecraft 2 (Master)

Programowanie z Minecraft 2 (Master)


klasy 4–6 stacjonarny roczny angielski
en Już wkrótce Programowanie z Minecraft (mody)

Programowanie z Minecraft (mody)


klasy 3–5 stacjonarny roczny angielski
pl Już wkrótce Laboratorium apek z językiem Python

Laboratorium apek z językiem Python


klasy 6+ stacjonarny roczny polski
Wszystkie kursy

Bądźmy w kontakcie

Subskrybuj nasz newsletter i bądź na bieżąco z nowościami w Kids Coder Lab.

Pole wymagane
Podaj poprawny adres e-mail
Wystąpił błąd