Programowanie online z Minecraft

Wybierz grupę wiekową:

Opis kursu:

Kurs prowadzony jest na platformie Minecraft: Education Edition. Uczniowie programują ruchy agenta – osobistego robota, który słucha ich poleceń i buduje obiekty w świecie Minecraft: drogi, budynki, parki, zoo, farmy wiatrowe. Wszystkie polecenia uczniowie wydają w formie kodu. W trakcie kursu stopniowo uczą się coraz bardziej zaawansowanych technik kodowania i urzeczywistniają coraz śmielsze pomysły.

Po ukończeniu kursu uczniowie:

  • Używają kodu blokowego i JavaScript do zaprogramowania ruchu agenta i budowania obiektów
  • Znają podstawowe pojęcia programistyczne, takie jak funkcje, zmienne i pętle, i korzystają z nich
  • Łączą działania matematyczne z narzędziami do programowania, żeby zmienić świat w grze
  • Wiedzą, że podczas kodowania ten sam rezultat można uzyskać na różne sposoby
  • Potrafią zaplanować wykorzystanie wielu technik kodowania, żeby urzeczywistnić swój projekt

Opis kursu:

Kurs prowadzony jest na platformie Minecraft: Education Edition. Uczniowie najpierw uczą się programowania blokowego z Microsoft MakeCode. Potem uczą się nawigowania przy pomocy współrzędnych i poznają sukcesywnie nowe pojęcia programistyczne, takie jak zdarzenia i zmienne, które stosują do budowania świata w Minecraft. Dowiadują się również, jak trafnie zdiagnozować zaawansowany kod – z takimi elementami jak instrukcje warunkowe, funkcje i macierze – i go naprawić. Oprócz programowania eksplorują też obszar sztucznej inteligencji (AI). Omawiają niektóre z zagadnień etycznych związanych z AI i zastanawiają się, jak zakodować swojego agenta, żeby zachowywał się inteligentnie. Na koniec kursu uczniowie wykonują własne projekty, w których pokazują zdobyte umiejętności programistyczne.

Po ukończeniu kursu uczniowie:

  • Potrafią kodować blokowo w Microsoft MakeCode i zmieniać świat Minecraft przy pomocy kodu
  • Znają pojęcie zdarzeń i wiedzą, jak zdarzenia uruchamiają kod w świecie gry
  • Znają różnicę między względnymi a bezwzględnymi współrzędnymi i potrafią wyznaczyć z ich pomocą swoje położenie oraz położenie innych obiektów
  • Wiedzą, czym są zmienne i jak zastosować je w kodowanych rozwiązaniach
  • Tworzą instrukcje warunkowe „if then” oraz „if then else” i potrafią z ich pomocą debugować wadliwy kod
  • Rozumieją, czym jest sztuczna inteligencja, potrafią wskazać różnice w inteligentnym zachowaniu ludzi i maszyn, omawiają kwestie etyczne związane z AI

TERMINY

Junior (klasy 2–4) – część 1

piątki, 18.30-20.00

Start: 22 maja

Junior (klasy 2–4) – część 2

lato 2020

Zapisy w czerwcu

Master (klasy 4–6) – część 1

środy, 18.30-20.00

Start: 27 maja

Master (klasy 4–6) – część 2

lato 2020

Zapisy w czerwcu


SZCZEGÓŁY

Wymagania

Uczniowie muszą posiadać podstawową znajomość języka polskiego

Czas trwania kursu

8 spotkań po 90 minut, maj–lipiec

Język wykładowy

polski

Grupa wiekowa

Junior: klasy 2–4

Master: klasy 4–6

Wielkość grupy

Maksymalnie 8 uczestników w grupie

Dla kogo jest ten kurs?

Zapraszamy zarówno uczniów ze znajomością gry Minecraft, jak i uczniów bez znajomości tej gry


OPŁATY

Cena

530 zł (płatność jednorazowa)

Zniżki

5% za zapis rodzeństwa

Bezpłatne zajęcia pokazowe

Pierwsze zajęcia kursu są bezpłatne. Możesz zapisać na nie dziecko bez żadnych zobowiązań. Decyzję o kontynuacji nauki podejmij po ich zakończeniu.

Kurs online

Nasze zajęcia online to zaplanowane zgodnie z grafikiem interakcje na żywo pomiędzy nauczycielami i uczniami w grupie. W komunikacji z uczniami nauczyciele będą używać głosu (mikrofon), obrazu na żywo (kamera), czatu oraz funkcji udostępniania ekranu. Uczniowie realizują zadania i projekty grupowe we wspólnym wirtualnym świecie Minecraft.

Uczniowie otrzymają od nas dedykowaną licencję na Minecraft: Education Edition. W trakcie kursu mogą jej używać również w czasie wolnym między zajęciami.

Wymagania techniczne

Na czas zajęć dziecko potrzebuje dostępu do komputera oraz internetu. Może to być komputer stacjonarny bądź laptop. Tablety i smartfony nie są zalecane. Dziecko będzie też potrzebować sprawnego mikrofonu oraz głośnika (np. słuchawki z mikrofonem).

Do komunikacji między nauczycielem a grupą uczniów wykorzystujemy program Microsoft Teams, który należy zainstalować. Przed zajęciami należy zainstalować również Minecraft: Education Edition. Po zapisaniu dziecka przy pomocy formularza zapisu otrzymasz od nas wiadomość e-mail z danymi do logowania do obu tych programów.